poniedziałek, 23 września 2019

Polish Open 2019 – 28, 34, 24

== 1 ==

Scramble: R' U' F L D2 L2 F2 R D2 R' U2 R2 D2 F2 D' R' U B2 F' L F D F2 D' R' U' F

EO-line z zachowaniem par.
R D' F B' L'
Teraz próbowałem różnego block-buildingu, ale ostatecznie postanowiłem poświęcić jedną parę, a drugą wykorzystałem do zbudowania 2x2x3.
B2 D2 B' D' B' D' B
Złożyłem resztę F2L-a, zostawiając 3C do końca.
D' F D F D2 F2 D F' # D2 F
Niestety ten szkielet znalazłem na parę minut przed końcem czasu, więc na wszelki wypadek, jako backup, zapisałem liniowy 3-cykl na koniec (R F L' F' R' F L F'). Następnie próbowałem szukać insercji, ale ponieważ nie było już czasu na oklejenie kostki, to po prostu zacząłem cofać ruchy i już po dwóch trafił się skracający 2 ruchy komutator w miejscu #.
#: F' U' F D F' U F D'
Zapisałem, sprawdziłem, czy działa, a na 3 sekundy przed końcem czasu poskreślałem na kartce backupową końcówkę.

Rozwiązanie: R D' F B' L' B2 D2 B' D' B' D' B D' F D F D2 F2 D F2 U' F D F' U F D F (28)

Cóż, jeden ruch wcześniej była insercja skracająca 4 ruchy i rozwiązanie miałoby 26 ruchów. Ale wtedy pewnie nie zdążyłbym zapisać. To ja już wolę 28 niż DNF.


== 2 ==

Scramble: R' U' F L2 U' R2 D L2 D2 B2 D2 F2 U' B D2 L' U' B L' D2 U2 B2 L' B R' U' F

Dobre rzeczy (2 sensowne pary) na inwersji, więc od niej zacząłem i zbudowałem 2x2x3.
(F' R' D F2 U L B R2)
Żadnej sensownej kontynuacji nie mogłem znaleźć, więc przeszedłem na normalnego scramble'a. Tam machnąłem F2L-1 ze zorientowanymi krawędziami.
# D' F2 D F R F' R'
Teraz gdybym miał dużo czasu (nie miałem) i był koksem w szukaniu insercji na rogach (nie jestem), mogłem skończyć krawędzie i zająć się rogami... Ale zamiast tego zrobiłem block-building.
D F2 D' F
A następnie redukcję sunem do 3-cyklu rogów.
D F D' F' D F' D' F2
Insercje niestety były słabe. Najlepsza skróciła tylko 1 ruch.
#: D2 B' U B D2 B' U' B

Rozwiązanie: D B' U B D2 B' U' B F2 D F R F' R' D F2 D' F D F D' F' D F' D' F2 R2 B' L' U' F2 D' R F (34)

Nędza, że nic lepszego nie wykrzesałem z tych pierwszych 15 ruchów.


== 3 ==

Scramble: R' U' F U F2 D' B2 R2 B2 U2 L F' R' F2 L2 B D' B U' R' F2 R' U' F

4 niezorientowane krawędzie i ciekawa para na inwersji, więc zacząłem od orientacji krawędzi na inwersji.
(F' R2 U2 F' R')
Dalej block-building na inwersji...
(U2 B' D U2 B2)
I złożenie wszystkiego do kupy, nadal na inwersji, zostawiając 5C.
(F' R2 F' D' R2)
Odwracając ruchy, miałem taki oto 15-ruchowy szkielet: R2 D F @ R2 F B2 U2 D' B # U2 R F U2 R2 F. I ponad połowę czasu do końca. Okleiłem solidnie kostkę i zacząłem skrupulatnie szukać insercji. Oto one, skracające odpowiednio 5 i 2 ruchy:
#: B' D' B U2 B' D B U2
@: F' U' B U F U' B' U

Rozwiązanie: R2 D U' B U F U' B' U R2 F B2 U2 D2 B U2 B' D B R F U2 R2 F (24)

Oficjalny rekord życiowy cieszy! Stary człowiek, a może :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz